مقاله

نحوه نگهداری از کیف چرم

نحوه نگهداری از کیف چرم

­اگر از آن دسته افرادی هستید که به محصولات چرمی علاقه دارید، باید از نحوه نگهداری از کیف چرم و تمیز کردن آن آگاهی کامل داشته باشید. محصولات چرمی کیفیت و ماندگاری بالایی دارند؛ اما اگر اصول مراقبت و نگهداری آنها به خوبی رعایت نشود، ممکن است از کیفیت و عمر مفیدشان کاسته شود.

استفاده از واکس باکیفیت یکی از بهترین راه های تمیزکردن چرم است، واکس علاوه بر اینکه ظاهری زیبا به چرم می بخشد، از خشک شدن و ترک خوردن آن نیز جلوگیری می کند.

گرد و غبار یکی از دشمنان اصلی چرم است. هرگز نباید غبارگیری سطح چرم را فراموش کنید. برای تمیز کردن و نگهداری از کیف چرم ابتدا باید آن را پاک کنید، سپس با پاک کننده آن را تمیز کنید.

نگهداری از کیف چرم

چرم یک ماده کلاسیک است که در کیف، کفش و بسیاری از لوازم جانبی استفاده می شود و قابل شستشو نیست، بنابراین مهم است که آن را از ترک خوردن دور نگه دارید و بدانید که چگونه آن را با خیال راحت نگهداری کنید.

کیف چرم را در جای خشک و خنک نگهداری کنید: اولین چیزی که باید از آن اجتناب کنید نور خورشید است؛ زیرا چرم را خشک و آن را شکننده می کند. هنگامی که خشک می شود، چرم ترک می خورد و از بین می رود. زمانی که از کیف چرمی خود استفاده نمی کنید، آن را در جای خشک و خنک قرار دهید؛ زیرا کپک فرصتی برای رشد روی چرمی ندارد و کیفیت خود را از دست نمی دهد.

گرد و غبار کیف چرم را پاک کنید: برای جلوگیری از خشک شدن کیف چرم از روغن های مخصوص که مانع آسیب دیدن به آن می شود، استفاده کنید. تمیز نگه داشتن چرم از گرد و غبار یکی از راه های افزایش طول عمر این محصول گران قیمت است.

برای تمیز کردن کیف چرم از شوینده استفاده نکنید: سطح محصولات چرمی خود را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. هرگز چرم را با صابون یا مواد شوینده شیمیایی تمیز نکنید، این نوع شوینده شیمیایی چرم را خشک کرده و رطوبت آن را از بین می برد. در این صورت محصول شما مقاومت قبلی را نخواهد داشت و دچار ترک و سوراخ می شود.

کیف چرم مرطوب را با یک پارچه خشک کنید: اگر کیف چرم شما در اثر بارش خیس شده، هرگز آن را کنار بخاری، شومینه، آتش یا شوفاژ خشک نکنید؛ زیرا این اشتباه آن را بسیار ضعیف می کند. بهترین راه برای خشک کردن چرم مرطوب استفاده از یک پارچه خشک و نرم است. برای براق شدن چرم، چند قطره روغن روی دستمالی بریزید و با یک پارچه خشک به آرامی روی کیف چرم پخش کنید.

برای خرید از چرم زهیرا می توانید از طریق لینک زیر محصولات را مشاهده کنید. 

نگهداری از کیف چرم

نحوه مراقبت از کیف چرمی

محصولات چرمی با یک فرایند سخت و زمان بر تولید می شوند، برهمین اساس هزینه خرید یک کیف چرم از سایر انواع کیف بیشتر است. بنابراین باید با نهایت توجه از آن مراقبت شود و باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید.

چرم انواع مختلفی دارد، برهمین اساس روش های مراقبت از هر کدام متفاوت است. به عبارت ساده تر می توان بیان کرد که یک روش مراقبت ممکن است برای انواع چرم مناسب نباشد.

کمی دقت و حوصله می تواند در جلوگیری از آسیب های دائمی موثر باشد. چرم به طور طبیعی روغن ها و سایر موادی را که با آن مواجه می شوند، جذب می کند، بنابراین تمیز نگه داشتن دست ها هنگام استفاده از کیف چرمی بسیار مهم است. چربی پوست شما به مرور زمان باعث تیره شدن پوست و ایجاد لکه روی کیف شما می شود.

علاوه بر این، روغن می تواند کثیفی را جذب کند و کیف دستی شما را کثیف نشان دهد. آب و چرم با هم مخلوط نمی شوند؛ زیرا چرم نفوذپذیر است. بنابراین در روزهای بارانی به مراقبت از کیف چرم خود توجه ویژه ای داشته باشید و آن را ایمن نگه دارید تا در معرض باران قرار نگیرد.

همچنین نگهداری کیف های چرمی در آب و هوای مرطوب بسیار اهمیت دارد، زیرا شرایط مرطوب می تواند باعث فرسودگی سریع این نوع کیف شود.

خرید محصولات چرمی زنانه و مردانه 

بهترین محصولات چرمی زنانه و مردانه را می توانید از چرم زهیرا خریداری کنید. زهیرا، به عنوان تولیدکننده چرم، محصولات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می کند. 

چرم زهیرا دارای ضمانت، خدمات پس از فروش تا ۶ ماه، پذیرش سفارش مطابق با سلیقه مشتری و ارسال به تمام نقاط کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک زیر با چرم زهیرا در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *